انواع فریم عینک, وبلاگ

انواع فریم عینک

انواع فریم عینک های طبی به چندین دسته بندی رو دارا هستند.

به عنوان مثال : کائوچو ، فلزی ، چوبی و… که  از لحاظ تنوع و ساختار بررسی میشه.

انواع فریم عینک از لحاظ ساختار

کائوچو

به لاستیک طبیعی یا هندی شهرت دارد و خاصیت کشسانی بالایی در خودش ایجاد می کنه.در ساخت بسیاری از تجهیزات روزمره مثل لوازم خانگی و تجهیزات پزشکی که عینک های طبی هم جزوش هستند استفاده میشه.

در عینک های طبی معمولا از کائوچوی مصنوعی استفاده میشود ، ترکیب  کائوچو با حرارت و گوگرد کائوچوی مصنوعی رو ایجاد میکنه که از اون برای ساخت انواع فریم عینک استفاده میشه.

به صورت کلی کائوچو همون  لاستیک هست که در اثر واکنش با حرارت و گوگرد تولید میشه.

فلزی

فلزی همانطور که از اسمشان مشخص است جنس فلز دارند، بعد از شکل گیری فریم عینک و تکمیل سازی کلی ساختار وارد دستگاه لعاب کاری میشود تا سطح عینک کاملا با لعاب و رنگ مشخص پوشش بگیرد.

لعاب کاری در این مرحله با بالاترین حرارت ممکن انجام  میشود تا از لحاظ طول عمر و ثابت ماندن رنگشان کمک شایانی به عمل بیاید.به سختی تغییر شکل میدهند و از لحاظ مقاومتی کاربردی هستند.

دماغی ها در طرح های فلزی معمولا جدا از بدنه کار میشوند تا قابلیت تنظیم برای شخصی که استفاده میکند را داشته باشد.

چوبی

از انواع چوب برای شکل کلی این نوع فریم ها میتوان استفاده کرد.بیشتر جنبه ی تزئینی و فانتزی دارند و مراقب از این نوع فریم ها با ساختار چوبی سخت تر از فریم با ساختار فلزی و کائوچویی است.

در طرح و شکل دهی میتوان کاملا سلیقه ای عمل کرد همچنین در انتخاب نوع جنس بدنه و دسته  های عینک به همین شکل است.

انواع فریم عینک فلزی

عینک فلزی را میتوان به چند دسته بندی تقسیم کرد.

فریم عینک فلزی ساده :

ساختار در دسته ی عینک های فلزی کاملا یک دست است، لعاب کاری در این دسته از عینک ها برای تمام بدنه و دسته ها به یک شکل صورت میگیرد.

مقاومت و عمر این دسته از عینک ها بسیار بالا است و در طرح ها و رنگبندی های بیشتری میتوان پیدا کرد.

عینک فلزی با ساختار تیتانیومی:

این دسته از فریم عینک های فلزی مثل دسته ی کائوچویی tr90 هست. انعطاف پذیری و قابلیت برگشت به حالت اولیه و همچنین مقاومت اولیه  بسیار بالا دارند.

اگر بخوایم عینک های tr90 و  فریم تیتانیومی را مقایسه کنیم ، فریم عینک تیتانیومی از لحاظ شاخص وزنی ، مقاومت و انعطاف پذیری بهتر از tr90 هست.

عینک کائوچویی فلزی :

این نوع فریم های عینک در دسته ها به صورت فلزی کار میشود.معمولا در استفاده ی دراز مدت حالت خودشان را از دست میدهند یا از همان ناحیه به راحتی ترک می شوند ، علت گذاشتن دسته های فلزی در بدنه ی کائوچویی همین است.در بعضی از فریم ها بدنه ی کائوچویی به صورت tr90 ساخته می شود.

 

فریم های کائوچویی

عینک کائوچو را میتوان به چند دسته تقسیم کرد.

عینک  کائوچویی نشکن یا Tr90 :

در طراحی این نوع فریم ها از کائوچوی خاصی استفاده میشود که علاوه بر انعطاف پذیری بالا ، قابلیت برگشت پذیری سریع به حالت اولیه را دارد.

عینک های کائوچویی شفاف :

در این نوع فریم های کائوچویی ساختار عینک به شدت محکم است و علاوه بر مقاومت بالا شفافیت کافی را دارند، معمولا بدون رنگ دیده میشوند و مثل شیشه هستند.

کائوچویی ساده :

ساختار این نوع معمولا به شکل کائوچوی شفاف است با این تفاوت که در کائوچوی ساده به جای شفافیت کل طراحی به صورت براق است.

برای افزایش طول عمر فریم های عینک معمولا در دسته ها از فنر استفاده می کنند تا در دراز مدت دسته ها حالت خودشون رو از دست ندهند.

سلیقه ی شما با کدوم نوع فریم و ساختار سازگاری داره؟
تو قسمت نظرات برامون بنویسید.

به مقاله ما امتیاز دهید
5/5

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *