راهنمای خرید عینک, وبلاگ

حس خوب کودک با عینک

کودک

توی این مقاله درباره افزایش حس کودک به عینک صحبت میکنیم و راهکار های ارائه میدیم تا با استفاده از آنها کودک خودتون رو به عینک علاقه مند کنین.

به کودک خود کمک کنید با عینک احساس خوبی داشته باشد.

عینک میتونه تغییر بزرگی برای کودکان باشه و ممکن هست کمی طول بکشه تا به آن عادت کنن.

مهمترین چیز این است که کودک شما در عینک خود احساس راحتی و اعتماد به نفس داشته باشه و کارهای زیادی وجود دارد که والدین میتونن برای تقویت این موضوع انجام بدن.

اگر کودک شما فکر میکنه که ظاهر خوبی دارد و از پوشیدن عینک جدید خود احساس خوشحالی میکنه، این باعث افزایش اعتماد به نفس میشه و به اطمینان از استفاده منظم از آنها کمک میکنه.

1- اجازه دهید فرزندتان عینک خود را انتخاب کند.

در مورد اینکه کدام عینک بهتر به نظر میرسه، مشاوره و راهنمایی ارائه بدین، اما در نهایت این انتخاب خود آنهاست. این می تواند به القای حس مالکیت کمک کند و کودک شما را تشویق کند که هنگام پوشیدن قاب جدید خود احساس غرور کند.

2-تجربه خرید کودک را سرگرم کننده کنید.

به فرزندتان زمان بدین تا سبک های مختلف زیادی را امتحان کند، از سبک های کلاسیک گرفته تا جنس های مختلف.

این نه تنها به آنها کمک می کنه تا عینک ها را در یک نور سرگرم کننده ببینن، بلکه به کودک شما کمک می کنه تا یاد بگیره که کدام فریم برای او مناسب است و ببیند که چگونه سبک های مختلف می توانند ظاهری کاملاً متفاوت به او ببخشن.

کودک

3-نشان بدین که عینک میتونه جذاب باشه

سعی رنگ ها و شکل های مختلف را به انتخابشون بزارین تا از طریق رنگ ها جدابیت براشون ایجاد بشه و به کودک شما اجازه میده چیزی را انتخاب کنه که با شخصیت منحصربه‌فرد خودش مطابقت داشته باشه.

برای مطالعه بیشتر درباره ست کردن عینک با استایل خودتون مقاله های زیر را بخونین.

4-تبدیل عینک به اکسسوری مد

برای بچه‌های بزرگ‌تر و نوجوانان، اجازه دادن به آن‌ها برای انتخاب فریم‌هایی با برندی که دوست دارن یا انتخاب چند عینک که میتونن با لباس‌های مختلف ست کنن، میتونه به جذابیت عینک کمک کند که بیشتر شبیه یک اکسسوری مد و چیزی باشه که می‌توانن به استفاده از آن افتخار کنن.

5- عینک را بخشی از یک ظاهر جدید کنید

خرید لباس جدید که با فریم های جدید او مطابقت دارن کمک میکنه تا عینک را بخشی از سبک جدید خود بدانن و بلافاصله یک تجربه مثبت در اطراف لوازم جانبی جدید خود احسان میکنه. 

کودک

6-اعتبار افراد مشهور

قبل از رفتن برای انتخاب عینک با کودک خود عکس افراد مشهوری که کودک شما دوس داره رو با هم نگاه کنین.مشاهده این چنین افرادی حس اعتماد به نفس به فرزندان شما میده.

همچنین براحتی در انتخاب مدل و سبک را هم به دنبال دارن.

7-کودکان را تشویق کنید.

مهم است که در اولین شروع استفاده از عینک، به ایجاد احساس مثبت در مورد عینک کمک کنین. با تعریف و تمجید از کودک در مورد زیبایی ظاهری و ایجاد احساس خوبی در مورد عینک جدیدشان، اعتمادشون رو به دست بیارین.

8-از مناسب بودن فریم اطمینان حاصل کنین.

از راحتی و استفاده فریم کودک خودتون اطمینان حاصل کنین.

اگر عینک اذیت کننده هست کودک از استفاده اون لذتی نمیبره و به استفاده از عینک علاقه نشون نمیده.

با توجه به سن کودک ممکن هست به تنظیم دوره ای فریم هاشون توسط بینایی سنج نیاز داشته باشین تا مطمئن بشین عینک مناسب کودک هستن.

9-مزایای استفاده از عینک را به کودک توضیح بدین.

نشستن با فرزندتان برای توضیح اینکه چرا او به عینک نیاز داره و اینکه چگونه عینک میتونه به او کمک کنه تا از کارهایی که دوست داره انجام بده لذت بیشتری ببرد، میتونه به کودکان کمک کنه تا عینک جدید خود را درک کنن و بپذیرنن.

وادار کردن آنها به انجام یک فعالیت خاص که از دید تازه بهبود یافته آنها سود میبره، مانند نقاشی، خواندن یا تماشای فیلم، راهی عالی برای پشتیبان گیری از این موضوع هست و واقعاً مزایای عینک زدن را به آنها نشان میده.

سخن پایانی

گرفتن عینک با آزمایش چشم شروع میشه. این میتونه برای اولین بار برای یک کودک دلهره آور به نظر برسه.

بهتره که والدین این فرآیند را با کودک طی کنن، این  کمک میکنه رویداد به یک تجربه مشترک تبدیل بشه.

اگر فرزندتان ببینه که شما در حال انجام همان فرآیند هستین، احتمال کمتری دارد که در مورد این روش احساس عدم اطمینان کنه و حتی ممکن است باعث شود که او بیشتر احساس کند که بزرگ شده است.

ایجاد حس اطمینان بین آزمایش چشم و استفاده از عینک میتونه روش و الگویی برای سلامت چشم کودک شما باشه.

سعی کنین همیشه ببین عینک و کودک خودتون رابطه دوستانه ایجاد کنین تا حس خوبی از استفاده عینک بگیرن.

خب این هم از این مقاله امیدوارم براتون مفید بوده باشه. اگر نظر ، انتقاد یا پیشنهادی دارین خوشحال میشیم در قسمت کامنت ها با ما در میان بزارین.

اینستاگرام

تلگرام

به مقاله ما امتیاز دهید
5/5

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *