سلامت چشم

راهکار های محافظت از چشم +دائمی ترین راهکار ان

راهکار های محافظت از چشم دربرابر کامپیوتر و موبایل

امروزه یکی از مشکلاتی  که بیشتر افراد را به چالش کشیده است استفاده از از لوازم رایانه ای به خصوص موبایل و کانمپیوتر است.

استفاده ازابزار های رایانه ای موجب بروز مشکلاتی در چشم هایمان می شود که خیلی از این عوارض و مشکلات جبران ناپذیر و غیر قابل درمان هستند.

با بروز این همه مشکل پزشکان راهکار های ساده ای را برای محافظت از چشم های افراد به ان ها معرفی کرده اند،که افرادی که با وسایل رایانه ای ارتباط بسیار دارند و در محل کار یا منزل از ان ها استفاده می کنند می توانند با انجام ان ها از اسیب چشمان خود جلوگیری کنند.

راهکار های حفاظت از چشم

برای حفاظت از چشم ها راهکار های فراوانی ارائه شده است که مهم ترین و پر کاربرد ترین ان ها را برای محافظت از چشم به شما معرفی می کنیم.

پلک زدن

یکی از راهکار های محافظت ازچشم در برابر خستگی در هنگام استفاده زیاد از وسایل رایانه ای پلک زدن برای چند ثانیه است پلک زدن موجب مرطوب شدن چشمان و جلوگیری از خشک شدن ان ها می شود.

پلک زدن یکی از عوامل مهم برای محافظت از چشم در برابر عوارض جبران ناپذیر استفاده مکرر از کامپیوتر و موبایل است.

قانون 20/20/20

منظور از قانون 20 این هست که بعد از 20 دقیقه فعالیت با وسایل رایانه ای برای حداقل 20 ثانیه به جسم و منظره ای در فاصله 20 متری خود نگاه کنید.

نکته قابل توجه این است که افرادی که به خاطر شغل شان یا بازی های رایانه ای از کامپیوتر یا موبایل  استفاده می کنند بهتر است بعد از هر 45 دقیقه استفاده ازاین وسایل به چشمان خود استراحت بدهند و این استراحت می تواند بین 5 تا 10 دقیقه باشد و افراد می توانند با نگاه به منظره های زیبا اطراف خود هم نیاز چشمان خود و هم خستگی جسم خود را برطرف کنند.

رعایت فاصله

یکی از مهم ترین راهکار ها برای محافظت از چشم رعایت فاصله طولی با صفحه نمایشگر  می باشد.

این موضوع برای همه ما پیش امده است که در هنگام استفاده از کامپیوتر و به خصوص تلفن همراه ان قدر  ان را به صورت مان نزدیک می کنیم که همین امر موجب ایجاد سر درد و عوارض غیر قابل جبران به همراه دارد.

تنظیم نور صفحه

تنظیم نور صفحه نمایشگر تلفن همراه و موبایل تاثیر فراوانی بر عملکرد چشم های افراد و محافظت از چشم ان ها دارد.

عوارض استفاده زیاد از موبایل و رایانه

خیلی از افراد ممکن است در این فکر باشند که استفاده از تلفن همراه و کامپیوتر مشکلی را برای چشم هایشان به وجود نمی اورد،اما در واقع این عوارض در بلند مدت بروز پیدا می کنند و به یکی از مشکلات افراد در زندگی تبدیل می شوند.

برخی از این عوارض شامل سر درد های مزمن،تاری دید،درد در ناحیه چشمان و خشکی چشم می شود و یکی از مهم ترین راهکار ها به صورت دائمی برای ان استفاده از عینک ها به ویژه عینک های بلوکات است.

عینک ایگل کالا

راهکار دائمی برای محافظت از چشم در برابر موبایل و کامپیوتر

یکی از راهکار های دائمی محافظت از چشم استفاده از عینک بلوکات است.

عینک بلوکات

عینک های بلوکات به عینک هایی گفنه می شود که مانع از عبور نور و اشعه فرا بنفش از سطح ان می شود این مدل عینک ها از زمان انتشار تا به حال طرفداران زیادی را به خود بخاطر کاربرد و طرح های زیبا و دل نشینش به خود جذب کرده است همچنین بیشتر پزشکان این مدل از عینک را برای کسانی که در طول شبانه و روز با موبایل و کامپیوتر سر و کار دارند پیشنهاد می کنند.

منظور از نور ابی چیست ؟ منظور از نور ابی نور هایی هستند که قابل مشاهده و محسوس هستند و همیشه با ان ها سر کار داریم و برخی از این نور های ابی توسط منبع اصلی ان یعنی  افتاب و نور خورشید است که در طول بیشتر افراد در معرض این نور قرار می گیرند.

نور های ابی منبع مصنوعی نیز دارند یکی از مهم ترین و عوامل این نور های مصنوعی که همه افراد جهان در طول شبانه و روز از ان استفاده می کنند تلفن همراه است و مورد دیگر کامپیوتر و صفحه نمایشگر ها هستند که نقش مهمی در زندگی افراد دارند و نمی توان ان را کنار گذاشت پس باید برای محافظت از چشم افراد راهکاری جامع و کامل برای ان به کار برد گه بهترین ان استفاده از عینک های بلوکات است.

عینک ایگل کالا

مهم ترین ویژگی عینک های بلوکات

 عینک های بلوکات مانع از ایجاد سر درد،تاری دید،خستگی چشم وخشکی ان می شود و گزینه ای مناسب در انتخاب عینک و راهکاری دائمی برای جلوگیری از اسیب های چشمی است.

همچنین این عینک ها مانع ضد خش، مقابل در برابر نور ابیو خاصیت نورuv دارد.

نتیجه گیری

بهتر است در هنگام استفاده از صفحه نمایشگر ها نکات اولیه را رعایت کنید اما اگر مجبور به استفاده مکرر از این وسایل هستید بهترین گزینه استفاده از عینک های بلوکات است که علاوه بر کاربرد ان و محافظت از چشم ها عاملی زیبا بخش به ظاهر افراد است.

جهت مشاهده عینک های بلوکات می توانید به سایت عینک ایگل کالا مراجعه کنید.
به مقاله ما امتیاز دهید
5/5

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *