انواع فریم عینک, وبلاگ

مقایسه عینک های فلزی و کائوچویی

در این مقاله به مقایسه دو عینک پر فروش فلزی و کائوچو قرار هست بپرداریم که عینک فلزی که از پر کاربرد ترین جنس های عینک هست و عینک کائوچو که جنس ان از پلاستیک است و سبک تر هست اگر از نظر زیبایی دنبال عینکی هستید که جلوه کمتر و تنوع بیشتر داشته باشه عینک فازی بهتر و اگر دنبال جلوه بیشتر و تنوع کمتر هستید به سراغ عینک کائوچو برید 

عینک فلزی بهتره یا کائوچویی؟

سلام به همه ایگل کالایی های عزیز امروز اومدم براتون راجب دو فریم عینک فلزی و کائوچویی به طور مختصر صحبت کنم.

انتخاب فریم عینک به موارد مختلف مثل مواد ساخت، زیبایی ظاهری و... بستگی داره.

اینجا بهتون کمک میکنم تا با ویژگی هر کدوم از این عینک ها آشنا بشید و بتونید انتخاب مناسبی در خرید عینک داشته باشید.

پس با من تا انتها مقاله همراه باشید...

انواع متریال های ساخت عینک های طبی و آفتابی :

در ادامه براتون از انواع متریال یا ساختار عینک ها توضیحاتی قرار دادیم تا آشنایی بیشتری نسبت به آن ها داشته باشید.

ساختار عینک فلزی

ساختار فلزی همانطور که از اسمشان مشخص است جنس فلز دارن. بعد از شکل گیری فریم عینک و تکمیل سازی کلی ساختار وارد دستگاه لعاب کاری میشود تا سطح عینک کاملا با لعاب و رنگ مشخص پوشش بگیره.

فلز یکی از پرکاربردترین جنس ها در ساخت عینک هست دلیل این استفاده ویژگی های مختلف فلزات هست.

لعاب کاری در این مرحله با بالاترین حرارت ممکن انجام  میشه تا از لحاظ طول عمر و ثابت موندن رنگشون کمک شایانی به عمل بیاد.به سختی تغییر شکل میدن و از لحاظ مقاومتی کاربردی هستن.

عینک فلزی

ساختار عینک کائوچویی

به لاستیک طبیعی یا هندی شهرت داره و خاصیت کشسانی بالایی در خودش ایجاد می کنه.در ساخت بسیاری از تجهیزات روزمره مثل لوازم خانگی و تجهیزات پزشکی که عینک های طبی هم جزوش هستند استفاده میشه.

در عینک های طبی معمولا از کائوچوی مصنوعی استفاده میشه.

ترکیب  کائوچو با حرارت و گوگرد کائوچوی مصنوعی رو ایجاد میکنه که از اون برای ساخت انواع فریم عینک استفاده میشه.

به صورت کلی کائوچو همون  لاستیک هست که در اثر واکنش با حرارت و گوگرد تولید میشه.

برای مطالعه بیشتر راجب متریال ساخت عینک پیشنهاد میدم این مقاله رو مطالعه کنید تا انتخاب بهتری داشته باشین(مقاله انواع فریم عینک)

 

خرید عینک

زیبایی ظاهری کدوم عینک بهتره؟

برای افرادی که از عینک استفاده میکنن خیلی مهمه که عینکشون چقدر به زیبایی شون کمک میکنه یا اصلا اون عینک خریداری شده میتونه به زیباییشون اضافه کنه یا نه؟

عینک های فلزی ظریف تر و نازک تر هستن که باعث میشه جلوه کمتری روی چهره شخص داشته باشه و در عین ظرافیت استحکام بیشتری دارن. همچنین در برابر خوردگی و زنگ زدگی مقاوم هستن.

عینک های کائوچویی وزن سبک تری وضخامت بیشتری دارن و به دلیل همین ضخامت و زنگ های تیره تر جلوه بیشتری روی صورت دارن. راستی این نوع عینک ها رنگ طبیعی دارن و نیاز به رنگ کردن مجدد ندارن.

درضمن عینک های فلزی تنوع بیشتری در رنگ های مختلف دارن و ب شما حق انتخاب بیشتری میدن.

پس اگه دنبال عینکی هستین که جلوه کمتر و تنوع بیشتری داشته باشه برین دنبال خرید عینک فلزی و اگه دنبال عینکی هستین که جلوه بیشتر و در رنگ تیره تنوع داشته باشه برین دنبال خرید عینک های کائوچویی.

خرید عینک

خرید عینک مناسب افراد دارای حسایست پوستی

برای دوستانی که حساسیت های پوستی دارن خیلی مهمه که به فکر خرید عینکی باشن که باعث تشدید حساسیتشون نشه.

احتمالا دیدین که در برخی افراد استفاده از عینک فلزی باعث حساسیتشون میشه دلیل این حسایست وجود نیکل در جنس عینکشون هست.

برای چنین افرادی پیشنهاد ما خرید عینک کائوچویی هستش. البته اگه این افراد اصرار بر خرید عینک فلزی دارن باید عینک تماما ساخته شده از تیتانیوم  استفاده کنن.

مقاومت و دوام خرید عینک

خیلی از افراد با توجه به مشاغل و استفاده مختلف از عینک نیاز دارن عینک مقاومی داشته باشن تا در شرایط مختلف اسیب نبینه و طول عمر مناسی داشته باشه. پس مقاومت متریال عینک یکی از نکته های مهم خرید عینک هستش.

عینک های فلزی راحت تر تعمیر میشن حتی دارای بالشتک های بینی(پد های بینی) هستن که میتونین تنظیم کنین که هر جور راحت تر هستین عینک روی بینی تون قرار بگیره.

اگه فریم عینک فلزی متریال درجه یک داشته باشه خیلی میتونه با دوام و مقاوم باشه.

در برخی جنس های فریم کائوچویی به مرور زمان در اثر شرایط محیطی شکننده میشن و به مرور زمان تغییر شکل میدن. همچنین متریال بیشتر فریم های کائوچویی خشک و یک تکه و بدون انعطاف هستن.

چند پیشنهاد برای افراد مختلف در خرید عینک

  1. نوزادان و کودکان: بهتره از عینک های کاوچویی نرم استفاده کنین چون بچه ها در معرض ضربه و آسیب در محیط های مختلف هستن و عینکشون باید از انعطاف کافی برخودار باشه و اسیب کمتری ببینه.
  2. ورزشکاران: عینک ورزشکاران باید از سبک ،مقاوم و انعطاف پذیر باشه. با توجه به ویژگی های گفته شده باید از عینک های کائوچویی استفاده کنن.
  3. دوستداران مد: عینک های ترکیب شده فلز و کائوچو مناسب این سبک از افراد هستش.

نکته: اگه دنبال عینکی هستین که ترکیبی از سبکی و عملکرد و کارایی مناسب هستین بهتره عینک های تیتانیوم بخرین.

خرید عینک

خب اینم از یه مقایسه بین عینک های فلزی و کائوچویی. اگه تجربه ای در استفاده از این دو جنس عینک یا سایر جنس ها دارید خوشحال میشیم در قسمت نظرات با ما در میون بزارین. اگه قصد خرید هر کدوم از این فریم های عینک رو دارید میتونید از ما مشاوره بگیرین.

به مقاله ما امتیاز دهید
5/5

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *